10 Februari 2012

just be yourself

Assalammualaikum w.r.t


okay tajuk entry yang tak ada kena mengena sangat pun sebenarnya.haha.just to be yourself is just to be your own self and that's it.pernah tak anda-anda semua teringin nak jadi macam orang itu,orang ini,orang sana,orang sini dan bermacam-macam jenis orang.ada tak?hmmm.actually aku pun pernahlah jugak.kononnya berperasaan diri sendiri sangat tak style,sangat tak comel seperti orang lain yang lebih style dan comel dari aku.jadi disebabkan tu,aku pernahlah nak jadi macam orang yang dimaksudkan tersebut.gila annoying kan aku.sangatlah tak bersyukur.*pliss adik-adik sila jangan jadi macam akak nadia ni ye*


okay.itu kisah dulu. sekarang,aku dah sedar yang nobody's perfect.Allah dah ciptakan setiap manusia tu dengan kelebihan dan kekurangan masing-masing.mungkin yang cantik tu,kurang cerdik tapi yang kurang cantik tu cerdik orangnya.who knows right?tapi kalau dah cantik,pandai, kaya pulak tu, eh memang bertuahlah kau. Bersyukur atas kelebihan yang Allah dah bagi. pelihara sebaik mungkin ye sayang-sayang sekalian. lagi sekali, just be yourself. tak payah nak cover-cover bagai kononnya nak tarik perhatian orang lain. terima diri seadanya kerana itu adalah salah satu cara kita bersyukur pada Allah atas kejadian diri kita sendiri.


Thank you for reading!lots of love!


notapalalutut: even satu dunia pun tak dapat menerima kita seadanya tapi percayalah akan ada sesetengah orang yang pasti akan terima kita apa adanya. dan mereka adalah ibubapa kita, sahabat sejati dan sudah tentunya jodoh kita yang telah ditentukan sejak di Luh Mahfuz. 


2 ulasan:

  1. pernah ada rasa macam tu.
    tp last skali baru sedar yang kita juga ada personaliti yang baik.
    just be yourself n improve

    BalasPadam
  2. semua org nk perfect.tapi,perfect mcm mana pun kita,mesti akan ada kekurangan yang kita tak dapat lihat tapi orang lain boleh nampak.just be yourself.dont pretend to be others.

    BalasPadam