24 Februari 2012

the bittersweet of life

Assalammualaikum w.r.t


ohh hye peeps.macam mana kehidupan anda-anda sekalian?bitter or sweet?talk about bittersweet of life,every each of you have tasted a bittersweet of your own life right?so how's it tastes?


dalam kehidupan kita ni,tak ada benda yang kita alami akan sentiasa manis dan tak akan ada juga yang sentiasa pahit.biasalah tu kan dalam hidup ni ada naik turun, pasang surut ala-ala air laut masin. no matter what, we must face it.kalau tak ada semua tu, confirmlah hidup kau tak normal. pernah dengar tak orang-orang tua cakap, hidup ni macam roda. kadang-kadang kita kat atas,kadang-kadang kita kat bawah pulak.haaa,betullah tu. cuma antara sedar ataupun tak je sebenarnya.


anything happens must have a reasons behind it. actually dah dua hari aku demam. dan aku fikir,mungkin semua yang terjadi ni ada hikmah yang aku tak tahu. so, think positive whatever it is. jangan sesekali terfikir segala kesusahan dan dugaan yang kita alami adalah penamat hidup kita tapi fikirlah bahawa semua itu adalah untuk mematangkan dan menguatkan semangat kita untuk terus hidup. okay let me give you a simple example. contoh yang paling senang nak nampak adalah gejala putus cinta. memang bitter habes lah kan time tu. ada yang berbulan-bulan malah bertahun-tahun nak treat sakit putus cinta tapi tak kisahlah selagi tak susahkan diri sendiri dan orang lain. tapi,bila penyakit tu dah sembuh, confirm hidup kita akan rasa sweet kembali kan. just move on peeps. lets gone be by gone. itulah yang dinamakan the bittersweet of life.


bila kita terasa sesak, sedih just think about people that we love. contohnya mak bapak, kawan-kawan. mungkin dengan cara tu, akan mengurangkan rasa sedih dan sesak yang kita rasa. dan bila kita senang, gembira just thanks to Allah for that feeling we have. 

thank you for reading!


notapalutut: thank you Allah for all the achievement since then until now. i'll try my best for my future, InsyaAllah. final semester,pliss be kind for me..i want to grad on time.haha.
[Image]



bitter
sweet




2 ulasan:

  1. everything happen for a reason. we must strongly believe in Allah right ;)

    BalasPadam