23 Mei 2011

kreatif sungguh ampa noh!!!

Assalammualaikum w.r.t buat teman-teman tersayang~

Di kedinginan malam sambil kipas angin berputar ligat volume nombor 3, tiba-tiba teringat perbualan dengan housemet sy siang tadi. Macam-macam perangai manusia sekarang ni. Ada yang bila susah, senang nak mintak tolong tapi bila diri dah senang, boleh lupakan budi orang yang telah menolongnya dulu. Dunia..dunia..semakin hampir dengan kiamat, semakin binasa akhlak manusia. Terkini, boleh pulak suka-suka simbah asid kat orang. Tak faham betol dengan manusia yang melakukan hal tersebut apatah lagi apakah motif sebenar yang dia inginkan sehinggakan mengaibkan insan bernama wanita sebegitu rupa. Semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang tidak diingini seperti itu. 

 Pernahkah anda terfikir, kenapa terjadinya hal-hal yang sedemikian rupa???jawapannya terletak dalam diri masing-masing. Sebenarnya, semua perbuatan manusia dikawal oleh hati dan hati dikawal oleh nafsu. Nafsu pula dikawal oleh syaitan dan iman. Jika nafsu dikawal oleh syaitan, maka punahlah diri tetapi jika nafsu berlandaskan iman, nescaya beruntunglah seseorang individu itu. Tak ke syaitan itu sangat kreatif??kadang-kadang terlintas jugak di fikiran sy, bagaimana syaitan ini tersangatlah kreatif untuk menyesatkan manusia dan melalaikan umat Islam dari mengingati Allah S.W.T. Ada-ada saja idea untuk di bisikkan ketelinga kita untuk menyesatkan kita. Tak berjaya dengan cara itu, cara laen pulak yang dia cari. Mereka tidak pernah puas selagi umat manusia tidak berjaya mereka perdayakan dan sesatkan. MasyaAllah..sesungguhnya, kita sebagai manusia diciptakan oleh Allah sebagai sebaik-baik kejadian di atas muka bumi ini, haruskah kita akan kalah kepada syaitan yang sangat jahil dan serendah-rendah martabatnya disisi Allah itu???Fikirlah wahai anak-anak Adam..hidup cuma sekali di dunia, yang kekal menanti di sana..jangan biarkan syaitan laknatullah itu berguling-gulingan ketawa atas kemenangannya menyesatkan kita semua. Kita tidak akan kalah selagi iman sentiasa berputik dalam hati...teruskan berjuang wahai saudara2ku sekalian!!



p/s: pesanan untuk diri sendiri jugak!!semoga kita semua sentiasa berada dalam lindunganNya..InsyaAllah..
Takziah untuk mangsa korban adik2 ank yatim di hulu langat..sesungguhnya Allah lebih menyayangi mereka semua..Al-Fatihah~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan