31 Mac 2010

mama...wo ai ni..

Assalammualaikum w.r.t...
Aku rindukan mak aku...semalam aku demam. Rasa sebak sangat bila time tengah-tengah malam aku terjaga dari tidurku dan menangis teresak-esak mengenangkan ibuku di kampung. Dulu..kalau aku demam, mak aku pasti akan bersusah payah mencelikkan mata semata-mata untuk menjaga puteri tunggalnya ini. Biar tidurnya terganggu..biar matanya sembam akibat tidak ketiduran, namun dia tak pernah merungut ataupun mengungkit. Begitulah besarnya pengorbanan seorang ibu dan begitulah kasih suci seorang insan yang bergelar ibu. Alangkah bertuah dan manjanya aku tika itu. Kini aku sedar, puteri tunggalnya ini dah menjadi dewasa dan dia sudah tidak dapat bermanja-manja seperti dahulu lagi. Betapa aku rindukan ibuku itu. Besar sungguh pengorbanannya sebagai seorang ibu. Biarpun terpaksa bersendirian menanggung aku dan adik-adikku, dia tak pernah merasakan itu satu bebanan bagi dirinya. Biarpun dia terpaksa menahan pelbagai kesusahan, dia takkan pernah membiarkan anaknya merasainya juga.

Ya ALLAH...
aku tahu Kau sentiasa ada disampingku dan hambaMu yang kesusahan..
aku pohon kepadaMu...
Kau lindungilah ibuku walau dimana pun dia berada..
berilah kesihatan yang baik kepadanya...
berilah semangat dan kekuatan kepadanya untuk menghadapi hidup ini.
hanya dialah satu-satunya sumber kekuatan aku untuk terus berjuang dalam hidup ini...

mak...kakak harap mak dapat bertahan sikit saja lagi.
Lepas ni, kakak janji kat mak...insyaAllah hidup kita takkan susah lagi macam sekarang ni...
Biar semua orang pandang rendah pada kita sekarang, biar semua orang menuduh kita macam-macam,
sebab satu hari nanti depa semua akan nampak kejayaan kakak yang selama ni diperlekehkan oleh depa.
InsyaAllah kak tak akan biaq mak hidup susah lagi.
Itu janji kakak pada mak.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan