11 November 2009

selamat tinggal buat selamanya...

Assalammualaikum w.r.t...
Al-Fatihah~
Disaat-saat airmata masih hangat terasa dipipi, disaat mata sudah mulai membengkak menangisi pemergiaan seorang sahabat yang amat-amat aku sayangi, aku titipkan entry ini khas buatnya walaupun aku tahu dia sudah tidak dapat lagi membacanya setiap entry-entryku seperti dahulu.

Sangat sekejap masa berlalu apabila ditelingaku ini masih lagi terngiang-ngiang suaranya yang selalu memberikan kata-kata nasihat dan leteran, pabila telinga aku ini masih lagi segar terngiang gelak ketawa dari dia...Ya ALLAH...seorang lagi sahabatku telah meninggalkan aku setelah arwah Munir. Dan kali ini aku lebih sedih dari pemergian arwah Munir dahulu kerana sahabatku ini amat rapat denganku sejak dibangku sekolah lagi. Dialah tempat aku mengadu, dan bergelak ketawa saat aku gembira dan sedih. Alangkah singkatnya hidup ini.......Baru sahaja 2 malam sebelum dia meninggal, aku dapat bercakap dengannya di telefon dan baru kini aku tahu bahawa itulah kali terakhir aku bercakap dengannya. Bukan aku tak redha pemergiaannya itu, cuma aku kesal dan terkilan sebab tak dapat jumpa dia buat kali yang terakhir. Yang mampu aku lakukan hanyalah dapat membaca yassin dan mendoakannya dari jauh. "Aku mintak maaf banyak-banyak Yut..sebab tak dapat balik jumpa hang buat kali yang terakhir..."
Selepas ini, sudah tidak ada lagi panggilan telefon darinya yang selalu mengejutkan tidurku di tengah-tengah malam dan sudah tidak ada lagi sekujur tubuh yang akan aku selalu jumpa tika di kampung halamanku. Saat ini aku sudah merinduinya..............

"Ya ALLAH...kuatkanlah aku untuk terima pemergiaannya itu...
Kau ikhlaskanlah hatiku untuk melepaskan dia pergi dari dunia yang fana ini..
Sesungguhnya dia adalah seorang sahabat yang baik dunia akhirat..
Kau tempatkanlah dia dikalangan orang-orang yang beriman..Kau ampunkanlah segala dosa-dosanya, Ya ALLAH...dan Kau ampunkanlah segala salah dan silapku terhadapnya sewaktu hayatnya masih ada...sebab diri ini tidak sempat mengucapkannya dia hadapan arwah sendiri.."

Semoga hang tenang di sana Sayuti....
Aku akan sentiasa merindui hang dan akan sentiasa ingat segala nasihat yang hang bagi kat aku..
Selamat tinggal buat selamanya...
Innalillahiwainnaillahiraji'un.....
Al-Fatihah..................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan